Sådan handler du hos Kontor Syd.dk

De 7 trin

For at foretage et køb på kontorsyd.dk skal du igennem 7 trin.

◾ Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
◾ Indtast dine personlige oplysninger og klik på ”Til betaling”.
◾ Godkend ordre – Navn, lev.adr. og vare(r), samt forsendelse – husk at fragt gebyr bortfalder ved samlet køb over 600,00 ekskl. moms.
◾ Godkend vores handelsbetingelser og klik på ”Godkend og betal”.
◾ Vælg betalingsform.
◾ Udfør betaling.
◾ Betaling godkendt.

Mangler du noget?

Har du forespørgsler til varer, som ikke er på siden, så kontakt os.

◾ Telefon: 7412 3244
◾ E-mail: salg@kontorsyd.dk 

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med kontorsyd.dk indgås aftalen kun på dansk.

Hvordan betaler jeg?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Kontorsyd.dk. Der trækkes ikke et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Enhver betaling er netto kontant med mindre andet udtrykkeligt aftales.

Erlægges betaling ikke i rette tid, beregnes rente med Nationalbankens diskonto plus 5 % p.a. af den del af købesummen som ikke er betalt. Køber har ikke ret til at tilbageholde betalinger eller foretage modregning.

For løbende ydelser, eksempelvis Service- Drift og Hosting aftaler, er sælger – ved manglende betaling 10 bankdage efter forfaldsdato og efter forudgående skriftligt påkrav herom – berettiget til at afbryde de løbende ydelser uden yderligere varsel. Eventuelle følger heraf, direkte eller indirekte tab herunder driftstab og tabt arbejdsfortjeneste, er sælger uvedkommende.

Du kan vælge mellem  nedenstående 3 betalingsmetoder, når du handler hos kontorsyd.dk:

Fakturabetaling

Vi fremsender en faktura på dit køb.

Betalingskort

Vi benytter Quickpay/DIBS Payment Gateway til sikkert at håndtere kortbetaling, så du er garanteret at dine oplysninger behandles fortroligt.

EAN-nummer

Udfyld med EAN-nummer og få tilsendt regningen elektronisk.

Pris

Anførte priser er dagspriser og kan reguleres, såfremt der sker ændringer i afgifter, samt for leverancer fra udlandet i valutaforhold mv. Alle priser angives eks. statsafgifter, eks. emballage, eks. ekspeditionsgebyr, ab sælgers plads. Vi tager forbehold for prisfejl.

Miljøtillæg

Alle fakturaer påføres et miljøtillæg på kr. 28,00 ekskl. moms.

Levering

For at få din(e) vare(r) leveret, skal du betale fragt. Uanset pris og/eller størrelse af varen, betales der i fragtgebyr DKK 59,00 ekskl. moms. 

Dog gælder der ved samlet køb over DKK 600,00 ekskl. moms, at fragtgebyret frafalder.

Sælger vil, såfremt man er bekendt med, at der vil indtræde væsentlig forsinkelse, så vidt muligt underrette køber herom, men sælger kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelsen.
Det kan forekomme, at komponenter fra leverandører er forsinkede, hvorfor sælgers leveringstid er en ”cirka leveringstid”. 

Leveringstiden kan forventes at være mellem 1-3 hverdage, såfremt varerne er på lager i Danmark.

Vi leverer kun pakker i Danmark. Her er Danmark defineret som Jylland, Fyn, Sjælland, Bornholm samt brofaste øer.

Forsendelse

Uden forudgående instruks vælges transportmiddel og vej efter sælgers bedste skøn.

Forsendelser kan ske med en eller flere af følgende:

  • Post Nord / GLS / Danske Fragtmænd o. lign.
  • Egne chauffører
  • Direkte via leverandøren

Leveringstid og force majeure

Enhver ordre modtages under forbehold af force majeure, herunder krig, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockout, svigtende forsyninger af råmaterialer, ildebrand, beskadigelse af sælger eller sælgers leverandørers produktionsapparat, svigtende transportmuligheder, import/eksportforbud eller enhver anden begivenhed, som hindrer eller begrænser sælger eller sælgers leverandørers muligheder for at levere.

Sælger har i tilfælde af force majeure valget imellem at hæve handlen eller en del af denne, eller at levere den aftalte vare, så snart hindringen for normal levering er bortfaldet.

Sælger er i tilfælde af force majeure uden ansvar for ethvert tab hos køberen som følge af manglende levering.

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb.

Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien.
Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb.

At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter!

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af defekt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.


For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter.
Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen.


PriceRunner Købsgaranti dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

Returnering

Erhvervskunder (CVR NR.)

Returnering af varer kan kun ske ved fejl og mangler samt efter forudgående aftale, med reference til tildelt returnummer/fakturanummer. Ved kreditering fradrages påløbne omkostninger, minimum 10%.


Privatkunder (CPR NR.)

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer såsom større tavler/whiteboards og kontormøbler såsom stole, borde og reoler.

Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. DKK 312,50[1] ved brug af Post Nord.

Udgifterne for returnering af varer der er større end de angivne max. mål- og vægtbegrænsninger ved Post Nord kan der forventes krav om brug af fragtfirma.

Fortrydelsesret

Erhvervskunder (CVR NR.)

Der er ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb.


Privatkunder (CPR NR.)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Kontorsyd.dk.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du:

  1. Har modtaget din vare
  2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail: salg@kontorsyd.dk eller brev til: Kontor Syd A/S, Elholm 2, 6400 Sønderborg, att. Kontorsyd.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten

  • Vi anbefaler, du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
  • Såfremt forseglingen på software, lyd/billedoptagelser, tonere / blækpatroner og kabler brydes, bortfalder fortrydelsesretten.
  • Såfremt software produkter på nogen måde er registreret på producentens hjemmeside, bortfalder fortrydelsesretten.
  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Særligt vedrørende printerpatroner

OBS: Du skal være opmærksom på, at hvis du fjerner/bryder folien, forseglingen eller forsøger at indsætte printerpatronen i printeren, er der sket en værdiforringelse af produktet, og du kan derfor ikke være sikker på at modtage din fulde købesum retur.

Brydes yderemballagen og patronen eksponeres, vil patronen efterfølgende have en meget beskeden værdi, eller være helt værdiløs.

Hvis du vil være sikker på at modtage hele købesummen retur, skal du derfor undgå at bryde yderemballagen på printerpatroner.

Det er altid en god ide at sikre sig, at det er de rigtige patroner der er bestilt, inden du tager hul på yderemballagen – er du i tvivl, så spørg os.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Kontor Syd A/S, Elholm 2, 6400 Sønderborg, att. Kontorsyd.dk

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere varen personligt på ovenstående adresse.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen – også ved personlig indlevering.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Annullering

Annullering af ordre på specialfremstillede varer accepteres ikke.

Erhvervskunder (CVR NR.)

Annullering af ordrer accepteres kun undtagelsesvis efter aftale og da kun mod debitering af annulleringsgebyr. Indtil 2 måneder før levering udgør gebyret 10 % af købesummen, indtil 14 dage før levering 25 % og indtil levering 50 %.

Annullering af ordrer, der er placeret hos sælgers leverandør, er endvidere betinget af leverandørens accept.

Software tages ikke retur. 

Installation/ibrugtagning

Ønsker køber vejledning i betjening af udstyr og programmel kan der træffes aftale om konsulentbistand, der betales som regningsarbejde.

Reklamationer

Erhvervskunder (CVR NR.)

Køber skal straks ved modtagelsen, og inden leverancen tages i brug eller bearbejdes, gennemgå det leverede med henblik på at sikre sig, at der ikke er mangler.

Reklamationer over mangler, der er eller burde være konstateret ved en sådan undersøgelse, skal fremsættes straks og senest 8 dage efter levering. Fremsættes reklamationen ikke inden for den anførte frist, fortaber køber sin ret til at gøre misligholdelsesbeføjelse.


Privatkunder (CPR NR.)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. 

Når du handler på Kontorsyd.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er noget galt med varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen skal sendes til: Kontor Syd A/S, att. Kontorsyd.dk  Elholm 2, 6400 Sønderborg.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationsret

For direkte eller indirekte tab herunder driftstab og tabt arbejdsfortjeneste - der påføres køberen på grund af materialeog fabrikationsfejl, hardware- og softwarefejl, samt for beskadigelse/tab af data og/eller programmer påtager sælger sig ingen erstatningspligt. Herunder krav som følge af virus-/hackerangreb, uanset omfanget eller arten heraf, uanset hvorledes angrebet er overført eller viderebragt eller som aftalens ydelser skulle have forhindret. Virus-/hackerangreb defineres som ondskabsfuld software eller andre programmer, data eller koder (inklusiv, men ikke begrænset til, "orme", "logic bombs" eller "trojanske heste") der kan sprede sig selv eller kan blive produceret ved hjælp af data medier eller netværk af en hver art inklusiv Internettet, og som indeholder eller kan udlæse destruktive eller fejlproducerende funktioner.

For levering yder sælger samme reklamationsret, som sælgers leverandør og sælger yder ikke herudover nogen form for reklamationsret, medmindre der er indgået en skriftlig aftale om udvidet reklamationsret.

Ejendomsret

Det solgte (inkl. tilbehør) er solgt med ejendomsforbehold og er sælgers ejendom, indtil køber har betalt hele købesummen med tillæg af renter og omkostninger samt eventuelle udgifter vedrørende det solgte, som måtte være afholdt af sælger på købers vegne.

Værneting og lovvalg

Dansk ret finder anvendelse ved eventuelle tvister, og enhver retssag vil efter sælgers valg kunne anlægges ved Retten i Sønderborg/Vestre Landsret. Voldgift kan aftales.

Klagegang

Kun privatkunder (CPR NR.)

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvendelse til Kontorsyd.dk:
E-mail: salg@kontorsyd.dk
Tlf. nr.: 7412 3244

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr.